PEMOTONGAN BIL ELEKTRIK & BIL AIR

Alhamdulilah, selesai dah urusan pindah dari kuarters ke rumah baru. Walaupun banyak dugaan dan cabaran tapi semua berjalan lancar. Orang kata masih on track.

Bila dah selesai urusan pindah rumah, now habiskan cuti uruskan urusan pemotongan bil elektrik dan bil air.


Nasiblah pemotongan bil elektrik boleh dibuat secara online dah sekarang. So dah jimat banyak masa dah. Untuk korang yang masih tak tau lagi, laman web TNB tu banyak kegunaan nya. Korang jangan lupa daftar untuk dapatkan kemudahan-kemudahan berkaitan dengan bil elektrik korang.

DAFTAR SINI

Bila dah daftar korang boleh pergi dekat applicatin untuk submit dan isi borang untuk pemotongan elektrik. Isi dan print, lepas tu tandangan. Then attach balik dekat application tu lepas tu boleh submit dah.
Tunggu dorang approve dan selesai lah. Dalam tu korang boleh tengok flow kerja dorang dah sampai mana. Deposit dia pulangkan balik secara account transfer. Tapi belum dapat lagi la..hehe

Bil air pulak nak potong dia nak salinan IC dan resit deposit masa korang nak masukkan air dulu. Then dia kan bagi borang, korang isi then submit. Dari total deposit tu RM35 dia ambil balik. So balance yang tinggal tu je lah yang kita dapat. Tak tau kenapa dia ambil duit kita.

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.